vineri, 27 martie 2009

Pe vârfuri

Am avut un sentiment de jenă când Boc, prim-ministrul României, a fost surprins de aparatele foto ridicându-se pe vârfuri la o poză de grup. Am spus poză... nu mai râdeţi. Jena m-a cuprins şi mai tare când acelaşi Boc, prim-ministrul României, intervine într-o emisiune, în direct, pentru a se disculpa. Jenant! Avea două variante de a proceda. Prima ar fi fost, evident, cea în care nu trebuia să intervină în emisiune. A doua, varianta Becali îi spun eu, în care intervine şi o dă pe glumă… hai mă băieţi, ce draku, am încercat sa fiu şi eu mai mare ca gagica din stânga mea. A ales-o pe cea proastă, a treia. Normal că proastă, pentru că chiar (cacofonie intenţionată) preşedintele Băsescu face mişto de statura lui.
Am să trec peste Boc şi mă voi referi la atitudinea unora de a încerca să pare ceea ce nu sunt. Este în sângele unora să impresioneze: nu au covoare în casă, dar au telefon mobil. Atitudinea asta balcanică, precum osmoza, pleacă de la individ şi ajunge la a fi percepută ca atitudine de ţară.
Nu vă ridicaţi pe vârfuri, ci fiţi voi înşivă. Be yourself.

P.S. Cred că episodul va rămâne în istorie sub numele de Principiul Boc

3 comentarii:

  1. Ditamai omul important şi nu ştie să recunoască.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acuma, că covoarele (tot intenţionată) nu se mai poartă de mult prin căşi, e o altă mâncare de feşte... Dar principiul este de păstrat în cărţile de istorie. Dacă nu cumva şi istoricii puşi să le scrie sunt sugători de pix albastru, prezidenţial ...

    RăspundețiȘtergere