miercuri, 21 ianuarie 2009

Scara de valori?

Am făcut aproape 40 de ani şi sunt un ratat.
De ce? Fiindcă tot ce am învăţat, prin educaţie şi cultură, m-a făcut să fiu bun, cinstit, corect, modest. De multe ori am conflicte verbale cu părinţii mei (care încă mai trăiesc, Har Domnului, şi sunt lucizi) în care le reproşez că m-au educat prost. Foarte prost. Au luat în calcul o scară de valori ireală, utopică.
Eu nu am să mai fac greşeala asta. Am să-mi educ copilul să fie şmecher, să mintă, să aibă tupeu. Lumea în care trăim este carnivoră, a leilor. Ce exemplu a dat Iisus? A fost miel? Unii care se pretind creştini, urmează exemplul lui? În niciun caz. Spun eventual: Doamne dă să mă îmbogăţesc... Doamne dă... dă... şi clar că cer bani, pentru că atât pot să gândească. Nu cer Har, ci bani...
Doamne.. şi eu le doresc bani.. cât mai mulţi bani, să facă ce vor cu ei. Dar le doresc şi înţelepciunea de vedea adevărata valoare, cea care dăinuie.

Un comentariu:

  1. eu inteleg ca ai trait o serie de experiente care te-au marcat si ca nu iti convine faptul ca tu nu ai ceea ce alti au fiindca au fost smecheri, au mintit si au furat pana n-au mai putut, in timp ce tu poate ai refuzat sa faci asta. dar, daca iti vei educa copilul sa fie smecher, sa minta si sa aiba tupeu, ai sa rezolvi situatia sau poate ca ai sa te simti tu razbunat? crezi ca in felul asta se va imbunatati situatia si aceia care faceau toate acele lucruri nasoale, nu or sa le mai faca? multi parinti au adoptat deja aceasta tehnica... si? si in fine, daca reusesti in felul asta sa rezolvi ceva prin lume, te rog mult sa-mi dai de stire si mie.
    Bafta multa

    RăspundețiȘtergere