vineri, 28 noiembrie 2008

Generaţie de învingători?

Postez un articol care circulă pe net şi care mi se pare genial... Nu ştiu cine l-a scris, eu doar l-am aranjat puţin şi l-am pus în pagină.

Născuţi la începutul anilor 70-80, vedem acum în anul 2007 cum casa părinţilor noştri este de 50 de ori mai scumpă decât atunci cand au cumpărat-o şi realizăm că noi o să plătim pentru casele noastre în jur de 50 de ani. Nu avem amintiri despre primii paşi pe lună, nici despre războaiele mondiale, dar avem cultură generală, pentru că asta însemna ceva odată.
Suntem ultima generaţie care a jucat "Ascunsa" ,"Castel", "Raţele şi vânătorii", "Ţară, ţară! Vrem ostaşi","Prinsa" ,"Pac Pac", "Hoşii şi vardiştii", ultimii care au folosit telefoanele cu fise, dar primii care închiriam un video şi ne uitam la filme închişi în casă, primii care am văzut desene animate color, primii care am renunţat la casete audio şi le-am inlocuit cu CD-uri.
Noi am purtat jeanşi elastici, pantaloni evazaţi, geci de blugi de la turci sau de la sârbi.
Noi nu am dat examene de Capacitate, nu am dat teste grile la admitere.
Noi am fost ultimii "Şoimi ai Patriei" şi ultimii "Pioneri".
La grădiniţă am învăţat poezii în româneşte şi am cântat Mulţi Ani Trăiască, nu Happy Birthday la aniversări.
Am sorbit din ochi Sclava Isaura, Beverly Hills ,Melrose Place , Twin Peaks, Dallas.
Noi am ascultat şi AC DC, şi Metallica, şi Ace of Base, şi DJ Bobo, şi Michael Jackson, şi Take That, şi încă nu auzisem de manele, singurele melodii de joc fiind horele la chefuri, la care nimeni nu ştia paşii,dar toţi dansam.
Dar, spre deosebire de copiii de azi, am auzit atât de Abba, şi de Queen, cât şi de 50 Cent şi Britney Spears.
Am citit "Licurici", "Pif", şi am băut Cico şi Zmeurata, şi ni s-a părut ceva extraordinar cand au apărut primele sucuri "de la TEC" fără să ne fie teamă că "au prea multe E-uri". Noi am băut prima Coca-Cola la sticlă şi am descoperit internetul. Noi nu ne dădeam bip-uri, ci ne fluieram să ieşim afară, noi nu aveam dolby surround, ci tăceam ca să auzim acţiunea filmului, nu aveam Nintendo sau Playstation, ci jocuri tetris de care ne plictiseam la o lună după ce le cumpăram. Noi suntem cei care inca au mai "cerut prietenia", care încă roşeam la cuvântul "sex", care dădeam cu banul care să intre în farmacie să cumpere prezervative, pe care apoi sa le umplem cu apă şi să le aruncăm în capul colegilor, care am completat mii de oracole.
Este uimitor că mai suntem în viaţă, pentru că noi am mers cu bicicleta fără cască, genunchiere şi cotiere, nu am avut scaune speciale în maşini, nu am aruncat la gunoi bomboanele care ne cădeau din greşeala pe jos, nu am avut brichete cu capac special să nu fie folosite de copii, nu ne-am spălat pe mâini după ce ne-am jucat cu câinii şi pisicile din cartier, nu am ţinut cont de câte lipide şi glucide mâncăm, părinţii noştri nu au "child proof" în case, ne-au trimis să cumpărăm bere şi vin de la alimentara, şi câte un pachet de ţigări de la tutungerie.
Noi am auzit cum s-a tras la Revoluţie, noi am fost martorii a trei schimbări de bancnote şi monede, noi am râs la bancuri cu Bulă, noi am fost primii care au auzit-o pe Andreea Esca la Pro TV, şi am văzut prima dată MTV.

Suntem o generaţie de învingatori?

6 comentarii:

  1. Generatia de invingatori ? da sunt cei care nu s`au nascut la umbra Internetului, cei care cutreieram dealurile si ne rupeam adidasii la fotbal pe teren .. nu in fata calculatorului .. si ar mai fi mai multe de spus ..

    RăspundețiȘtergere
  2. http://www.youtube.com/watch?v=VXnhOiin06M
    Un videoclip care preleva realitatea din acest post

    RăspundețiȘtergere
  3. eu zic ca suntem privilegiati pt ca am trait toate acestea. Ma bucur ca am citit ce ai postat , mi-a dat un sentiment placut de nostalgie. Iti doresc numai bine. Ciprian (ex Uniplus Radio) :)

    RăspundețiȘtergere
  4. http://www.youtube.com/watch?v=6_suLsChE6Q
    sau videoclipul asta

    RăspundețiȘtergere
  5. Desi nu sunt ascultator de Hip Hop sau Rap, trebuie sa recunosc faptul ca unele piese au Vorbe Grele. De fapt asa s-a si nascut miscarea Hip Hop, tocmai pentru a protesta. Draguta piesa. Mersi Boris.

    RăspundețiȘtergere
  6. Fiecare generatie isi analizeaza anii primei tinereti cu aceiasi nostalgie si subiectivitate. Ceea ce face aceasta perioada sa apara "diferita, speciala, sau pozitiva" este filtrarea memoriilor printr-un filtru subiectiv. Majoritatea relatiilor profunde si de lunga durata le stabilim in copilarie si adolescenta. In plus, sunt relatii bazate pe o anumita inocenta si incredere pe care nu le mai avem in aceiasi masura la varsta adulta. Nu este de mirare ca nu stabilim acelasi tip de legaturi cu prezentul si noile generatii. Pentru cei tineri prezentul este la fel de extraordinar ca si pentru cei din anii 80 sau 60.

    RăspundețiȘtergere