vineri, 17 octombrie 2008

Diaconescu a adus la OTV “girofarele” poporului

Aseară, instalat comod în sufragerie, pe canapeaua Drobeta, căreia i-am tăiat picioarele să fie în ton cu moda, dau drumul la televizor şi încep să butonez telecomanda, întrucât filmul cu FemeiaMâţă de pe ProTV nu mă atrăgea deloc. Pac, pac cu butonatul, până când, pac, îmi apar pe ecran trei girofaruri, şi nu girofare cum scria pe ecran. Diaconescu de la OTV nu încetează să mă uimească. Iată-l pe ecran, în direct, evident, cu o nouă achiziţie. Un aparat care depistează minciuna din vorbele oricărei persoane. Adică, te face din vorbe. Pe scurt, cum funcţionează drăcia: se dă drumul la o înregistrare cu persoana, care vorbeşte ce-i trece prin căpăţână. Aparatul, dotat cu un microfon, laptop şi multe sârme şi cabluri, detectează ceva în vocea vorbitorului şi pune în mişcare girofaruri de trei culori, ca semaforul din colţ, doar că una e albastră în loc de verde. Albastru se aprinde şi se învârte dacă subiectul este curat ca lacrima, galben, s-ar putea să mintă, s-ar putea să spună adevărul, şi roşu când o ia complet pe ulei vorbind de cai verzi pe pereţi. Aoleo, mi-am zis, asta da invenţie. Ce-o să mai tremure toţi politicienii cu gurile lor de miere şi faptele lor de îngeri, când vor fi supuse înregistrările lor la aparatul cu girofaruri.
Primul subiect, fostul şef al poliţiei române, în timpul conferinţei de presă în urma scandalului loganelor dotate precum naveta spaţială Discovery. Diaconescu dă drumul la aparat, la casetă şi girofarurile poporului încep să se învârtă ba pe galben, ba pe albastru. Deodată, personajul se ambalează şi declară “am venit aici fiindcă nu am nimic de ascuns”. Brusc, pe ultimul cuvânt, al naibii girofar roşu, începu să lumineze. A urmat Piţurcă, vorbind despre ridicarea sa de pe aeroport, nu în aer, ci la audieri poliţieneşti, pe care sincer nu l-am văzut, aşa că nu ştiu cum s-au învârtit girofarurile, şi, apoteotic, Ceauşescu la aşa-zisul proces. M-am speriat de sinceritatea defunctului până când, la răspunsul acestuia despre conturile în străinătate, roşu! Ia uite, chiar acum, când unele instituţii vroiau să-l scoată sărac şi cinstit. Dar dacă minte girofarul? Pe el cine-l testează?
În final, aş dori să-i propun lui Diaconescu următorul experiment, să dea drumul la aparatul cu girofare şi să spună următoarele: acest aparat detectează întotdeauna minciuna. Să vedem ce culori de “girofare” se vor învârti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu